Stúdió felvételek meghallgatása
1971 július 16-án csörgött a telefon. Csomós Péter: ” Szia Csurgi, ugye mondtam, hogy hamarosan jelentkezem. Jönni kéne a Juventusba helyettesíteni, mert a Tóth Józsi eltűnt és itt van egy csomó hakni…..- persze, örömmel :…válaszoltam”.
Akkor még nem tudta senki, hogy Tóth Józsi miben töri a fejét, hogy disszidálni akar. És megint, immár harmadszor kerültem össze Tátrai Tibivel. Két évet játszottunk összesen együtt, de az tíznek számít, amikor az ember 18-20 éves akkor minden átélt nap jobban bevésődik a emberi tudatba. Sokat jártam hozzájuk, nagymamája nevelte. Emlékszem egyszer 36 tojásból készített tojásos nokedlit fejessalátával Tibinek és a tesójának, amivel megkínált engem is.
Részlet (2012) Passio.hu Csomós Péter interjúból: ” Tóth Józsi dobbantott, jött megint Csurgay . Előtte neki meg a Zérónak mondtam a Jamben, hogy ne haragudjanak, de ez a Juventus nekem nagy lehetőség. De Csurgaynak akkor mondtam, hogy szerintem mi még fogunk együtt játszani. És egy hónap múlva be is jött.”
Részlet (2012) Sipos Péter könyvéből : “Mi meg ott álltunk dobos nélkül egy lemezfelvétel és számtalan koncert előtt. A mindig valami gyors és jó megoldással előrugaszkodó jó öreg Csomós Peti javaslatára hallgatva, Csurgay Attila csatlakozott hozzánk. Ragyogó dobos, kőkemény ritmussal, akire építeni lehetett. Ő volt az első dobos többéves zenész pályafutásom alatt, akivel sikerült megvalósítanunk a tökéletes rock-alaphoz szükséges összhangot. Nem kellett hosszasan megbeszélnünk, hogy a dob és a basszusgitár mit játsszon. Csak egymásra néztünk, Attila beszámolt, 1-2-3-4, és valami varázslat folytán azonnal betonkeményen szólt a banda. Szerintem ő a mai napig is az egyik legkeményebb és legstabilabb magyar dobos.”
Köszi Sipi!
Másnap már mentem próbára a X. ker. Halom utcába a Kőbányai Ifjúsági Klubba (KIK). Mivel “csak” helyettesíteni hívtak így nem éltem bele túlságosan magam. 4 nap alatt kellet megtanulnom egy koncert műsort mert a vidéki bulik le voltak kötve.
Július 26-án kiderült, hogy Tóth Józsi disszidált, ekkor vált biztossá a pozícióm a Juventusban. Minden nap reggel 9-től próbáltunk, mert készültünk a nagy bemutatkozó koncertre a Budai Ifjúsági Parkba július 28-ára. Nagyon jól sikerült a buli, a képen is látszik (ott készült a színpad mellett), hogy milyen jól érezzük magunkat egymással!
Havonta minimum 20 bulink volt és jártuk az országot. Elkezdődött egy igényes munka Sípos Péter vezetésével, aki ontotta az új saját számokat amibe mindenki belerakta az egyéniségét. A Juventus verhetetlen volt a vokális megszólalásban.
A klub koncertjeinken a szakma krémje megjelent. Bevezettünk egy új szokást, az utolsó “menet” mindig jamsession volt. Itt ismertem meg Orszánszky Jackyet, Pataki Lacit, Raduly Misit, Deák Bill Gyulát, Török Ádámot és még sorolhatnám. Mivel a klub kulcsa nálunk volt odáig fajult a dolog, hogy éjszakkánként visszajöttünk jammelni ami tartott reggelig. Ezt hónapokig műveltük.
Életem első rádiófelvételét szeptember 27-én vettük föl a: “24 óra” és a “DA DA DA” számokat amiből később kislemez lett.
Eljött november 24-e amikor is 18 éves lettem. Szerdai nap lévén a KIK-ben játszottunk és nagy meglepetésemre a zenekar felköszöntött a színpadon.
Ezt kaptam aláírva! Nem mondom meg, hogy miért a Romeo és Júliát, maradjon ez az én titkom! ( Pápai Faragó Laci kézírása , aláírások: Pápai, Csomós, Tátrai, Sípos és a Tibi aláírás az Csabai Tibi hangmérnöké.)
Első TV felvételünk december 3-án és 4-én a Bolgár Kultúra házában került felvételre. A műsor címe: ” Tapsifüles”. Nagyon élveztem a kamerapróbákat, beállításokat egész más világ a “filmezés”. Sokat kellet várni az átállások miatt ezért aztán pókereztünk Gát Gyurival aki akkor még kameramanként dolgozott.
(Az eddigi pontos adatok nem az eszméletlen jó memóriámnak köszönhető, hanem a naptáraimnak amiket eltettem egy táskába. Sajnos a ’72-től ’74-ig hiányoznak, de 1970-1971 és 1975-től a mai napig minden meg van!!!)
Tehát 1972-ben folytattuk a számok “gyártását” felvételét a Magyar Rádió 8-as studiójában és a koncertezést.
Beneveztünk a Táncdalfesztiválra a ” Lenn a Folyónál” c. számmal és Kovács Kati ” Add már Uram az esőt” c. számával. Az előbbit a Sipos írta az utóbbit Koncz Tibor. A Kőbányai Klubban raktuk össze mind kettőt közös ötletek alapján (azért lett ilyen).Emlékszem, mikor a Kőbányaiba beállított Koncz Tibi a partitúrával és elkezdjük próbálni.Persze az eredi verzió nem is hasonlított a véglegeshez, mindenki hozzátette a maga ötleteit. Akkor volt az Osibisának, ha jól emlékszem egy hasonló ritmusképletű dala, azt a vonalat akartuk megvalósítani. Minden ott jött, például, hogy a nóta Tibi gitár gerjesztésével indul, én meg beszámolás nélkül elindítom egy breakkel, meg ilyenek. A konga ( Koncz Tibi) pluszban további érdekesség számított, mert a percussion akkor még nem volt “divatban”.
A ” Lenn a folyónál” nem került be a döntőbe, pedig sok döntőbeli számnál jobb volt. Az ” Add már Uram az esőt” című nótával, viszont elhoztuk a fesztivál I. díját! Ez akkoriban nagy elismerésnek számított! Nem is tudom hányszor tapsoltak vissza minket. Ez volt a MTV első külső kocsis színes felvétele. Az anyag megsemmisült, így azután ezt többet soha senki nem láthatta. SAJNA!
…újabb részlet Sipi könyvéből (2012) : “Az NDK állami televíziójának ifjúsági osztálya augusztusban Budapesten forgatott egy szórakoztató műsort. Módos Péter közbenjárásával a Juventus reprezentálta a magyar popzenét két számmal. Az egyiket a Dunaparton, az Erzsébet híd alatti lépcsőkön, a másikat a Halászbástyán vettük fel.
Az NDK csoport főnöke egy Toni Kohlsdorf nevű ember volt, akivel sikerült összebarátkoznom, hála folyékony német nyelvtudásomnak.
Pár héttel később meghívott magához Berlinbe, ahol egy hetet töltöttem el, és ez az idő elegendő volt ahhoz, hogy kapcsolatokat teremtsek az ottani fejesekkel. Ez az egy hét döntő fontosságú volt a következő nyolc év eseményeiben.Ezáltal kerültünk ki a Juventusszal, Kovács Katival, majd később a Hungáriával az NDK-ba, ahol sikert sikerre arattunk.”
Valamikor ősszel a Tátrai Tibi (Tőtreje, én meg Csörgöje így hívtuk egymást) bejelentette, hogy elmegy a zenekarból a Syriusba. Nagyon szíven ütött, mert szerettem Vele együtt zenélni! Később ezt nyilatkozta:” Kicsit bizonytalanul ment oda, azért ott olyan fazonok zenéltek, akikhez fel kellett nőni.” Végül is nem hadakoztunk, megértettük, mert Magyarország legjobb zenekara volt.. . Persze lesújtott mindenkit!
Hogyan tovább?
Kékes Zoli lett a szólógitáros, nem sokáig úgy 3 hónapot léteztünk még a JUVENTUS együttesben ebben a felállásban. Így mentünk NDK-ba amikor a Pápai és a Csomós bejelentették, hogy szerencsét próbálnak nyugaton.
Csomós Peti megszakításokkal pár 10 év után hazajött a Pápai Faragó Laci a mai napig kint él.
1973 januárjában Sipos Peti kitalálta, hogy szövetkezzünk a Fenyővel menjünk a HUNGÁRIÁBA.
Ez egy újabb történet!